maandag 7 oktober 2013

genoteerdenroute : dandy



Slenteren door de Koninklijke Galerijen op een milde herfstavond heeft altijd iets gewijd.
Even vertoeven in het mondaine aroma van de negentiende eeuw.
Schoenen van bij Philippe, 'une paire de Moreschi ? Ik poets nooit mijn schoenen, een paar van 475 euro kan je toch niet besmeurd dragen, zeg nu zelf ?
Of bij Rolex, ze zoeken een vendeuse multilingue (Français, Anglais, Chinois), een polshorloge van 975O euro. Ach, ik kan het uur raden op de minuut, net omdat ik nooit een uurwerk draag. Puur feeling.
Verloren geld.
En messen bij Tilquin ?
159,90 € of een Haiku aan 199 (reeds -20% korting) ? Niet aan mij besteed, ben volbloed vegetariër. Moet nooit een steak of koteletje doormidden zagen.
Oh, kan het mij makkelijk veroorloven daar niet van, maar ik hoef het allemaal niet.
Gewoon een koffie in het Mokafé, gluren naar de flaneurs vanonder mijn zilveren monocle.
Bolhoed op tafel, lederen handschoenen elegant op de leuning, wandelstok bij de hand.
Beetje Dandy spelen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten