woensdag 29 september 2010

Gespot

"Goed, goed.. behalve dat ik zoveel naar de les moet, 't steekt mij nu al tegen."
Een bleuken die door een vriend wordt gepolst naar zijn eerste ervaringen als kotstudent in Brussel.
Het is amper 27 september op Tram 3 : veel lessen kunnen er nog niet niet zijn gegeven aan de Hogeschool, maar hij is dat aspect van het studentenleven al kotsbeu.
"Jaja, dinsdag is OK voor mij en ge moogt gerust blijven slapen. Ik zal mij wel arrangeren..".
Een tweede telefoongesprek gaat over een optreden in de AB.
Hoe moeilijk de jongeman het heeft om de lessen door te spartelen des te gezwinder vindt hij reuzegaten in zijn agenda om Brussel te ontginnen.

Het weze hem gegund, maar het belooft voor de portemonnee van papa.
Veel tijd zal zoonlief niet hebben om een duitje in het zakje te doen.
Het wordt zeker al tweede zit, benieuwd of papa dat ziet zitten.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten