zaterdag 12 februari 2011

Gespot : De W.C.-Madam

In het Zuidstation passeer ik door de anonieme poortjes die mij doorgang verschaffen naar de toiletten.
Als je hoognodig moet in de Midi voorzie dan maar gepast geld of je kan het schudden.
In Antwerpen-Berchem geeft de vriendelijke W.C.-mevrouw me het geld netjes terug.
De toiletten ruiken fris, de wasbak is kraaknet, de spiegel blinkt.

Wat is de meerwaarde van een W.C.-madam ?
De propere toiletten ?
Het gepast teruggeven ?
De blinkende spiegel ?

"Ik wens u nog een heel prettige dag," zegt ze bij het buitengaan.
Dat is het verschil tussen een Madam en een automatisch poortje.

1 opmerking :

  1. Ik begrijp uw punt maar er staat in het Zuidstation wel zo'n heel handig geldwissel-apparaat aan de ingang van de toiletten waar je alles in kwijt kan.

    BeantwoordenVerwijderen