maandag 20 mei 2013

madeinbrussels : Deux papas ?




"Alleman mag bestaan maar daarom moeten ze nog geen pluim in hun gat steken."De oude Brusselaar kijkt met een zeker leedvermaak naar de gevederde gay in de gelijknamige Pride."Allemaal onnozelheid, al dieje bagarre in Frankrek over de mariage. Ze mogen van mij gerust trouwen maar kadeekes bij twee mecs, allé, dat is iets anders.." -
"Twee vrouwen, da kan ik nog verstaan, maar e menneke heeft zijn moeder vandoen als 't em klaan is."
"Ik ken veel moeders die hun kinderen verwaarlozen en veel vaders die hun kinderen soigneren," want ik mag toch ook iets zeggen.
"Da's waar, maar als ge kunt kiezen is het toch beter homme et femme. Da's toch meer naturel..".In de rangorde van de oude Brusselaar staan papa en mama vooraan, nadien de twee mama's, uiteindelijk twee papa's als de voorraad is opgebruikt.
"Allé pakt nu dat ge zo'n twee vaders hebt.." - er passeert een halfnaakte nicht, zwaar geschminkt, met te hoge hakken en het kapsel van een bedreigd stekelvarken.
"Op ieder potje past een deksel," breng ik nog even in.
Daar moet hij hartelijk mee lachen : "goe gezeid..".
"De Pray Parade, 't wordt alle joere gruuter.."
Bidden alleen volstaat niet meer, was de slogan van het verzet in het Chili van de donkere jaren zeventig. Dat geldt zeker ook voor de homogemeenschap, maar de oude Brusselaar heeft al een heel eind afgelegd. Enkel nog het ouderschap voor de twee papa's, daar is hij volgend jaar wel mee klaar.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten