vrijdag 23 juli 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Ik val meteen met de deur in huis : zwerfvuil.
Veel over te vertellen maar ik zal kort zijn : niet teveel over zagen, ge kent mij :
ook in deze van de nood een deugd maken.

Daarom stel ik de Zwerfvuilroute voor naar analogie van de Kattemadamroute.
Gewoon wat artiesten loslaten, ik denk nog maar aan een Benjamin Verdonck, en hun gang laten gaan met alles wat op straat losligt.
Welk een smeuïge, schitterende, trieste en blijde verhalen zitten niet verscholen in uw vuiligheid ?

Het enige wat we vragen is ze hun handen durven vuilen maken en artistiek kajoubereer worden.
Voor de rest zijn ze vrij in het maken van hun creaties, installaties, gedichten of verhalen.

De apotheose is het overbrengen van het brusselse vuil naar de Grote Markt waar we een immense Zwerfvuilberg creëren, welke gerust een week of twee mag blijven staan, ook al als politiek statement.
Ik weet wel, de commerçanten en politici zullen wat opspelen, ze zullen ons een plek geven aan de rand van 't stad of op het Lemmensplein in Kuregem, toch wel zeker niet op het Schoonste Plein van de Wereld.
Gewoon niks van aantrekken, als ze het verbieden : zéker doen.
Dat zal voor flink wat opstootjes zorgen en persbelangstelling : een artiest moet provoceren, het wordt zeker een schot in de roos.

U mag ons binnenkort verwachten,
Je, Pacha Kroet.

1 opmerking :

  1. Dat zelfs Uw Dansaert er soms als een stort bijligt, Brussel, dat vind ik erg. Maar dat het Uw schuld is, daar wil ik nog wel graag aan twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen