vrijdag 22 maart 2013

madeinbrussels : tussen Arts Loi en Centraal




Doet Jeroen nog muziek ? - Neen, we hebben moeten 'afbouwen',  antwoordt de donkerharige vriendin 't was de scouts, volleybal of muziek en dan nog 't werk van 't school. Pas op, ze kunnen het hé, maar ge moet zelf ook nog kunnen volgen hé. De vriendin met de groene mantel beaamt. En ze blijven dan nog wat langer in den opvang. Pas op : in de Paasvakantie gaat em wel nog op computerkamp om ondertussen ook nog zijn Frans te leren. 's Morgens op de computer, en in den achternoen spellekes in 't Frans.
Ge moet er veel voor over hebben, zegt de andere weer. Ze kunnen niet rap genoeg slim zijn. 't Is allemaal zo druk hé, zegt de donkerharige weer. Pas op hé, met de metro verlies ik twee keer tien minuten hé. En subiet nog naar den beenhouwer en ze dan naar de training voeren - Ja mens, 't leven passeert gelijk ne trein.
Wacht efkes, zegt de andere. Hallo, jaja zoeteken, neen, 'kben binnen een halfuurke thuis. Neen, ge moet niks doen, ik heb broodjes mee. Vijf. Vijf ja, allé vier, 'kheb er al één op. Ze legt af.
'kHeb er al één op, da coupeert mijne honger, kan ik onderwijl de beddes opmaken terwijl hij 'tafel zet.
't Is een spel hé mens - 'k Ben content als ik 's avonds achter mijne TV zit. Als de mijne mij dan nog gerust laat. Zijde daar weeral, zeg ik dan. Hoe, ne mens moet toch alle dagen eten ook, zegt hij dan -

De mijne die valt altijd direct in slaap.
't Is overal iets.
't Is een spel hé mens.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten