zondag 22 augustus 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Als regelmatige gebruiker van de Villovelo's ben ik zo vrij u attent te maken op een aantal mankementen in het huidige systeem.
Villo wordt vooral gretig gebruikt in de bovenstad.
De stadsmens heeft ontdekt dat het veel leuker is zich rustig te laten uitbollen op een tweewieler tot aan de benedenstad. Via de Barrière, de Kunstberg, de Botanique : een hele leuke manier om zich ontspannen te verplaatsen.

Daar aangekomen merkt hij tot zijn verbazing dat alle stelplaatsen bezet zijn.
Met een zekere nervositeit, gezien het halfuurlimiet, moet hij of zij dan op zoek naar een ander velostation.
Vaak al van de Brouckère, via de Beurs naar het Anneessens gefietst, zonder resultaat.

Wat is hier gaande ?
Het is vrij simpel : blijkt dat de meeste mensen een fiets nemen in de bovenstad en deze willen parkeren downtown.
Dat wil zeggen dat er te weinig fietsen zijn vanboven, teveel onderaan.
Als een simpele leek dit vaststelt, waarom wordt dit dan niet opgemerkt door de roadmanagers van het bedrijf ?
En vooral : waarom past het bedrijf zich niet aan, aan de gewoontes van de gebruikers :
een snellere bevoorrading van de stelplaatsen boven zodat er meer ruimte is voor de toekomende velo's in de benedenstad.
Het is heel simpel.

Wilt gij het eens aankaarten ?
Met dank,
Pacha Kroet.

3 opmerkingen :

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is constant personeel bezig met het naar boven verplaatsen van de fietsen. Het probleem is echter dat ook zij vast komen te zitten in de files van de binnenstad. Heb niet zoveel problemen met het systeem, enkel af en toe een vol/leeg station.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groeipijnen zijn inherent aan een nieuwe opstart. Om de 500 meter een station van Villo vind ik zelfs iets overdreven.... tenzij het helemaal uit zijn voegen of fietsbanden barst natuurlijk. Villo is een fietsluxe waar ik niet om rouw.

    BeantwoordenVerwijderen