dinsdag 1 december 2009

Stadsbrieven

Beste Bruksel,

Eindelijk.. na jaren ons gevoeg te hebben gedaan in de gore spleten van uw straten en stegen,
kunnen we nu terecht in de langverwachte openbare toiletten.
Aan de Fontainas al eens geprobeerd en me een aap geschrokken toen een paar kwajongens
plots boven het te lage scherm kwamen gluren. Ik vreesde een overval welke enigzins mijn waterhuishouding stoorde.
Men staat daar inderdaad tegelijk afgeschermd, maar ook heel bloot.
Ik kan daar mee leven.

Erger is de discriminatie die de vrouwen treft. Zij moeten immers 25 cent betalen voor een plasje. Dames moeten geld ophoesten, mannen mogen voor niks.

Ik heb het eens uitgerekend. Als mijn vrouw en beide dochters elk tweemaal daags gebruik maken van de stadsprivaten kost ons dat 574,5 euro per jaar.
In sommige Maghrebijnse families met zes dochters zit je al snel aan 1095 euro.
Dat is verdoken plastaks.

Het is nooit goed, zal u zeggen.
Jawel, maar het kan beter.

Je, Pacha Kroet

1 opmerking :

  1. We zeggen het al jaaaaaaaaaaaaren:

    wat we nodig hebben is een

    PLAS-PARTOUT

    Met hoedgekruide groeten,

    www.hoedgekruid.be

    BeantwoordenVerwijderen