zaterdag 11 september 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Het grote voordeel van de huidige politieke impasse is dat er weer volop over u wordt gepraat.
Ge kunt geen gazet openslaan, geen radio opzetten, geen TV of het gaat over u.
Over uw negenhonderd en zoveel politieke mandatarissen, over dat er meer dan veertig mensen bevoegd zijn voor cultuur, over de negentien baronniënen, het kan niet op.


Veel mensen zijn tegen u, maar opvallend veel mensen zijn ook voor u.
Dat stempt hoopvol, we staan er dus niet alleen voor.


Maar wat ik hartsgrondig mis is het spreken met één stem.
Welke Brusselse instantie, persoon, groep, spreekt voor u, voor de stad ?
Van Picqué zou je dit mogen verwachten maar het is mij bij de man hoe langer hoe onduidelijker of hij louter een vazal is van de PS, een Vlamingenbatcher, dan wel iemand die boven de partijen staat.
Dat is hij niet, hij spreekt teveel in termen van wij en zij, ik voel me niet vertegenwoordigd door deze man. Bovendien denk ik dat hij moe is en in overtime.


Maar wie spreekt dan wel in onze naam, de Brusselaar, met één stem vanuit een duidelijke Brusselse visie ?


Weet u het ? Laat het ons dan weten,


Je, Pacha Kroet.

1 opmerking :

  1. Niemand, dat maakt Brussel zo Brussels: iedereen heeft iets te zeggen, maar niemand heeft het voor het zeggen.

    Daarom zijn we de ideale hoofdstad van Europa, waar er ook heel wat de baas zijn, maar niemand de leider.

    BeantwoordenVerwijderen