donderdag 13 januari 2011

Stadsbrief : De Overspannen Stad

Beste Bruksel,

Het lijkt wel alsof je niet mag stilzitten.
Veel mensen hebben daar schrik van. Ik heb een poetsvrouw gekend, op mijn vorig werk, die de godganse dag een loeiende radio aanliet.

"Als ik geen lawaai hoor denk ik teveel na."

Ik denk dat u aan hetzelfde euvel lijdt.
Moeten bewoners en passanten vóórtdurend geanimeerd worden ?
Mag de stad niet voor zichzelf spreken ?
Moeten wij in ieder seizoen struikelen over kraampjes, badhanddoeken, stoeten, festivals en concerten ?

Ik hou van jou zoals je bent, je hoeft je niet voortdurend op te smukken of te verkleden.
Op den duur gaat dat vervelen en maskeer je je eigen smoel.

Blijf gewoon jezelf, versier je af en toe, maar niet voortdurend en onafgebroken.
Laat je Grote Markt gewoon eens open en bloot : dat is al schoon genoeg.
Mag deze stad gewoon eens asemen ?

Je, Pacha Kroet.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten