woensdag 19 januari 2011

"Vind ik leuk"

"Wa ne vieze vent, da's dieje met zenne lange Tich." Giechel, giechel.
Vier Oostvlaamse pubermeisjes kijken door het raam en wijzen naar een broertje van Pandy.
Ze zitten tegenover mij op stadsbus UZ. Aspirant-kinderverzorgsters maar voorlopig druk in de weer bij jongens met puisten.
"Hebbe ze die nog niet gepakt, da's dieje, eik de viezerik, hij heeft zijn fluit getrokken gepasseerde week in den tunnel, das zeker den dieje. Ziet.. hij ziet weer naar ons..".

"Ziede Joris nog ?" - "Zwijgt, da's verstikkend jong. Hij belt alle dagen wel zeven keer : 'Wat zijde aan het doen ? Bijwiezijtgij ? Peinsdenogaanmij ? '.
"Ziedehemgeere ?" - "Bajah, als hij zo niet aan mij hangt. Vantijd zou ik een sjiek willen plakken op mijne GSM. Ik moet zelf iets uitvinden om hem koest te houden." - Giechel, giechel. Tik, tik : 'Hoi, kzit met Lynn Frie + Soet. Ganugnleren xx'. - "Voila, dan zwijgt hij voor nen tijd." -

"De dikke Dorien heeft weer aan mij geplakt." - "Die Koei ! Z'heeft alle dagen iemand anders. Vandaag was ze bij Nora, gisteren Kimberley. Zie maar : morgen heeft ze weer iemand anders." -
"Bij mij komt ze vantijd ook slijmen. 'k Laat ze rap zien dat ik van haar niet moet weten."

"'k Had vandaag wat voor. 'k Leg dieje kleine droog en zen dingske bewoog." -
"Kiek ! Ge ziet dat ge bij kinderen werkt, ge zijt zelf het grootste kind !" -
"Ge stinkt uit uwen bek gij !" - "Da's van die voze chips, d'er zitten wormkes in, ziet : ge ziet ze kruipen."
Giechel, giechel. - "Ah, ik kom niet meer bij, houdtop !" - Giechel, giechel.

"Keineig jong, dieje gast van 't derde, dieje blonde me zen grote kas, hebde die al ne keer goe bezien ?
Die moet het mij geen twee keer vragen..." -
"Aan mij moet em niks vragen, 'kben direct gereed !" - Giechel, giechel.

Puut. Puut. - "Lap, hij is d'er weer.........  oei, 't is mij meeken, of da'k vandaag wil koken, wat peinst die wel, dat ik haar meid ben ?".
Aan Simonis stappen ze af. Met veel geduw en getrek. Giechel, giechel, roep, roep.
"Eik, 'krijg mijne frak niet toe, Fuck." - "Da's omdat uw tetten in de weg hangen.." - Giechel, giechel.

Het wordt opeens heel stil op de bus.
Straks maken ze de trein naar Zottegem onveilig.
Vanavond zitten ze op Facebook. Greet : "Baard op de bus ? Loerde naar ons.."
Lynn, Soet & Frie : "Vind ik leuk."
Joris : "Vind ik niet leuk."

2 opmerkingen :

  1. Hoe kent u de jongere broer van Pandy?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie vraag : op sommige mensen, althans volgens de pubermeisjes, staat het op hun gezicht te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen