woensdag 17 juni 2009

Blogumn

Eén blik op mijn dikke agenda verraadt dat ik deze week volgeboekt ben.
Maak u geen zorgen, ik kreun niet onder de stress : er zijn vele leuke dingen bij.
"Met wie zijt ge getrouwd, met Brussel of met mij ?" vraagt mijn vrouw dan altijd.
"Met alletwee," zeg ik dan.
Daarmee kan ze leven.
Maar als ze dan vraagt : "Van wie hou je het meest ?" wordt het moeilijk.
Als ik "allebei" antwoordt valt er een pijnlijke stilte. Dat vraagt wat opheldering.
"Ik ben er altijd voor u en de stad is er altijd voor mij." Dat is een belangrijke nuance.
Ik leg de volle verantwoordelijkheid in de schoot van de stad. Het is immers de stad die mij verleidt en stalkt.
Daar kom ik goed mee weg en heeft zij vrede mee.

Het is bovendien niet gelogen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten