zaterdag 20 februari 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,

Kankergezwellen.
Zijn we d'er van genezen ?
Een faits-divers ?
Misschien - maar niet zonder risico's.

Eergisteren kreeg ik bijna een stuk van de dakgoot op mijn hoofd in de OLVvVaakstraat.
Helemaal in het begin van die straat, op amper vijftig meter van het wereldvermaarde Spinnekopke riskeer je ongeveer je leven als je er blootshoofds passeert.
Eerst heeft men met bekwame spoed alle mensen uit die huizen gejaagd en bij verlenging ook in het appartementsblok ernaast.
De werken gingen immers eerstdaags van start gaan - drie jaar geleden.
Alles staat nog altijd te verkommeren.

Er hangt nu een lint rond de huisjes aan de OLVvVaak en sinds gisteren staan er afsluitingen.
Ik zag de kinderen uit de buurt er al vrolijk op en af klauteren : zeer uitnodigend voor het jonge geweld.
Naar verluidt wil de bouwpromotor daar het kleinste parkje van de stad inplanten, een wat uit de kluiten gewassen poedel zal daar met moeite wat intimiteit vinden.

Duizend voorbeelden kan ik geven in de binnenstad.
We kennen ze allemaal : in de H. Mausstraat, vlakbij de Falstaff, of op de Grasmarkt en plein Ilot Sucré. Doornen in de hart van uw stad.

Zal uw binnenste ooit genezen van deze gezwellen ?
Zoals ge weet is een uitzaaiende en niet gesoigneerde kanker levensgevaarlijk.
Ik zou al beginnen met een behandeling, pas dan is er hoop op genezing.

Je, Pacha Kroet.

1 opmerking :