maandag 12 september 2011

Gespot : De Zoonsverduistering



De Zoonverduistering is de leuke vertaling waarmee une boîte de Pizza nieuwe klanten probeert te werven. Ze doen dit via een leuk verhaaltje, het Nederlands heeft echter rare kronkelingen.
Wat is immers een zoonsverduistering ?
Een gedwongen huwelijk waarbij de jongeman, zijnde de zoon, uiteindelijk het hazepad koos ?
Gaat het over een zoon die spoorloos verdween ? Vóór dag en dauw ?
Het blijft gissen.

Leuk was ook deze week de vriendelijke deuropener in het zwembad aan het Vossenplein.
Er zijn twee deuren, je dient je nummer te onthouden en na het zwemmen de man het nummer toe te roepen.
Ik had me vergist van deur, je dient immers links binnen te gaan en langs de rechterdeur naar buiten.
"Ah neen, hé meneer, door die deur kaat ge binnen, door de andre deur gaat ge naar huis."
Dat lijkt me een geweldig idee, je stapt zomaar floeps het zwembad binnen en bij het buitengaan door de rechterdeur beland je meteen in je living.
Nooit durven dromen dat ik mijn eigen zwembad zou hebben, aan huis, en dan nog wel zonder bijkomende kosten, onderhoud of verlies aan ruimte.
Heerlijke gedachte.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten