maandag 19 april 2010

Gespot

De cardioloog laat het niet aan zijn hart komen."Ge zijt wat vroegskes." -
Maar geen probleem, ik mag meteen aanschuiven.
"'Is 't voor een onderzoekske ? We gaan ne keer een oefeningske doen en een echoken."
"Dat is dan vijftig eurokes."

Ik reik hem het geld aan uit mijn sigarendoosje.
"Ge rookt ?" zegt hij verbaasd.
"Ja, maar het zijn maar cigarillokes, fijne sigaartjes."
Ik pak hem op zijn eigen terrein.
"Ge zegt het schoon," repliceert hij, "maar het is niet omdat ge het zo fijntjes beschrijft dat het minder gevaarlijk is."
Oho, wat dan met dat onderzoekske, echoken en oefeningske ? Is dat dan ook minder onschuldig ?Maar hij beschaamt helemaal niet mijn vertrouwen, ook het rekeningske valt mee.

Een man naar mijn hart.
Ooit een cardioloog nodig ?Begeef u dan stillekes naar de Boulevard Mettewie, hij stelt u helemaal op uw gemakskes.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten