donderdag 27 mei 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Zaterdag weer volop genoten van de Zinnekesparade.
Een heerlijke melting pot, kleurrijke stoet, vrolijke mensen, schitterend weer.
Een paar dingen zijn mij opgevallen die ik als stadskronikeur toch dien te vermelden.

Ik heb (te) weinig deelnemers van Noordafrikaanse origine gezien in de stoet - dat is vreemd want in Brussel is die groep toch zeer sterk aanwezig.
Ik weet dat iedereen welkom is in de Zinnodes en hiervoor zware inspanningen worden gedaan, waarom slagen we er zo moeilijk in deze te bereiken ?
Voor de rest wel veel ander gekleurd volk, daarnietvan, vooral Afrikanen.
Het zal zeker niet aan de goodwill van de Zinnekes liggen, waaraan dan wel ?

Het is mij ook opgevallen dat het publiek vrijwel uitsluitend blank was - voor dit soort manifestaties zou toch iedereen moeten buitenkomen. Weten ze niet van het bestaan ervan ?

Om al dit wat te vergemakkelijken stel ik voor om binnen twee jaar niet langer de platgereden paden van het centrum aan te doen maar de stoet en het publiek carrément te verplaatsen naar de straten van Kuregem, Molenbeek of Schaarbeek.
Misschien komen de mensen dan wel buiten.

Voor de rest : absoluut no complaints.

Je, Pacha Kroet.

1 opmerking :

  1. ik denk dat ze daar net iets te weinig mee te maken willen krijgen. misschien iets te maken met hun creativiteit...

    BeantwoordenVerwijderen