vrijdag 6 november 2009

Gespot

Het meisje met de zware 1600 Yahama wankelt heel erg.
Ze kan de motor amper op de standaard zetten. Ik wil ze niet helpen want dit zou hoogst beschamend zijn - alhoewel, als ze straks onder het gevaarte ligt moet ik toch uitrukken.

Ik zag ze aankomen in de Maagdenstraat.
Een tenger klein meisje met een knalrode valhelm. Zij bereed en stuurde het zwarte monster moeiteloos.
Onderweg is zij onbetwistbaar de meerdere, maar zodra ze stilstaan laat het beest zich niet bedwingen.
Ze helt vervaarlijk naar achteren, slaagt erin hem even terug te duwen, maar daarmee ligt de stier nog niet gebonden.
Als ik de hoek om ben hoor ik de motor ronken.
Inderdaad, de 4-takt passeert mij aan een zachte snelheid, het meisje kijkt grimmig.
Ze heeft begrepen dat zij alleen en route de voorman is.

Ze is vertrokken voor een oneindige rit.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten