maandag 14 juni 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Gisteren gaan stemmen in het Paleis aan het Zuid.
Om acht uur stond half Brussel er aan te schuiven, daarenboven was er een opstootje vooraan in de rij omdat men verkeerdelijk dacht dat er binnen verse boterkoeken en koffie werden geserveerd.
Wishful thinking.


Wat mij enigzins verbaasde was de burgerzin van de clochards.
In welk deurgat ze hun oproepingsbrief hebben gevonden en met welke identiteitskaart ze zich hebben gemeld is mij een volkomen raadsel. Bij nader toezien was er helemaal geen oproepingsbrief noch paspoort.
Er stond veel volk voor de deur en ook zij dachten dat er gratis ontbijt zou worden opgediend.
Niets is minder waar. Ik zal meer zeggen.


De bijzitters kregen frisdrank en een broodje, dat wel.
Maar de koffie moesten ze zelf betalen.
Dat wij onze burgerplicht dienen te vervullen, geen probleem, ze mogen mij zelfs vragen de volgende keer : heel kleurrijk volk gezien, daar kan ik nog wel één en ander over schrijven.
Maar wat mij hoog zit is dat die sukkels zelf hun koffie moestent betalen, dat is er ver over.
Shame on you, politici, die onze straten en pleinen bevuilen met gortige affiches, betaald door ons belastingsgeld, maar het vertikken om een koffie te serveren aan de mensen die het voor u organiseren.


Je, Pacha Kroet.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten