dinsdag 4 juni 2013

genoteerdenroute : De Bekering



Vanuit het raam op de vierde verdieping heb ik een uitkijk op de koer van mijn buurman Mohammed.
Iets prikkelt.
Naast de twee borstels staan op het muurtje een reeks heiligenbeelden die weinig vandoen hebben met de religie van mijn overman.
Ik meen de Heilige Sint-Franciscus, Sint-Jozef en zowaar twee witblauwe Lievevrouwebeeldjes te herkennen. Heeft Mohammed zich bekeerd ?
Normaal gezien ben ik niet van die soort maar in deze breekt nood wet. Met mijn verrekijker heb ik de heiligen meteen in het vizier.
Inderdaad, Mo aanbidt vreemde sujetten. Ik herken de roodgroene Heilige Allesreiniger, het slanke beeldje in wie in Franciscus herkende blijkt de gezegende fles Cleanfix te zijn en de twee Lievevrouwbeeldjes zijn niks meer of minder dan lichtblauwe flessen van het merk Floor Safe.
Mohammed blijft niet alleen trouw aan zijn overtuiging, hij is ook een hoogst zindelijk mens.
Alla! Een mens kan zich vergissen op alle vlakken.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten