woensdag 10 maart 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,
Wandelend door de naambordloze Kogelstraat vallen mij de talrijke balkons op.Er zijn veel bevallige balkons, overal in de stad, alleen is het doodjammer dat de meeste kaal zijn.Sommige balkons zijn daar zo door gefrustreerd dat ze overcompenseren, zoals in de Zennestraat - anderen zetten soms een geel vogelkooitje of schijtbakje voor de kat buiten.
Edoch.

Dit is een pleidooi voor het bevolken van de Brusselse balkons.
Ik stel het mij even voor, sluit mijn ogen en zowaar : de ganse Kogelstraat bloeit, kleurt, licht op -in lange krullen hangt het groen over de balustrades.Kamperfoelie, Bergthee, de Hedera, de Vinca's en Skimmia's : alleen al door de geur raak ik bedwelmd.

Niet teveel flauwekul : hef meteen een balkontaks.
Iedereen die zijn balkon niet begroent wordt daar zwaar op getaxeerd.
Het is een edele daad : het nodigt de bewoners uit om hun leefomgeving aangenamer te maken en geeft hen tegelijk een plezierig en nuttig tijdverdrijf.En vooral : het maakt de grauwe straten zeer aantrekkelijk.

Ik herhaal mijn vorige stadsbrieven : verlichte nachtmarkten onder tunnels, levendige dakterrassen en hangbruggen, défilés aan de Stalingrad, Walking Comics en Groene Balkons.
Het zijn allemaal vriendelijke suggesties.Wacht evenwel niet te lang - zoniet zal ik het stoute anarchistische trekje in mijn karakter moeten aanspreken.

U, vooralsnog, genegen bewoner,Pacha Kroet.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten