dinsdag 16 maart 2010

Stadsbrief

Beste Bruksel,

Als ik rond 22u30 terugkeer van de Kaaitheaterstudio's merk ik in de Groot Sermentstraat 22 in één van de illustere blokken van de Papenvest een vreemd verschijnsel.
Ik zie meteen dat het een aangenaam tafereel is : een zwart meisje danst in de hall van het appartementsgebouw.
Ik hoor geen muziek, zie alleen maar het zwarte meisje dansen, style VandeKeymaekersbus -
ze heeft goed opgelet, ze kan het ooit nog maken.

Als ik wat verder loop zijn mensen aan het dansen achter het open raam van de vierde verdieping op de hoek van Kogelstraat en Papenvest. What is happening in the city ?

De rest is verbeelding, maar het is verrukkelijk.
De ganse Papenvest staat in brand : achter alle helverlichte ramen ontbinden de bewoners van deze Hoek hun Duivels. Overal wordt er gedanst.
Een duizelingwekkend schouwspel. No music, just the move.

Zo opwindend kan uw stad zijn, mijn beste Bruksel.

Zomaar een presentje van uw bewoners.

Je, Pacha Kroet.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten