zondag 29 januari 2012

Gespot : Alleen voor mij



Vanochtend om 8u14 exact had ik het bijzondere voorrecht mij heel alleen te bevinden op een werelderfgoed, in de volksmond ook LaGrandPlace geheten.
Enkel wat laagvliegende duiven waren mijn gezellen. In La Brouette zat een ouder koppel aan hun koffie te nippen maar ze bleven gelukkig binnen. In haast alle cafés was er licht, expressomachines, het gerinkel van schone glazen, bakken worden verschoven, maar geen mens op de kasseien.
Dat geluk duurde amper drie minuten tot een haastige lomperd vanuit de Hoedemaekersstraat zich, zonder zelfs op te kijken of Sint-Michiel te groeten, zich naar de Boterstraat begaf.
Ik gaf meteen mijn grijze laagvliegers de opdracht hem in ware Hitchcockiaanse stijl te torpederen.
Respectloze ongelikte beren horen niet thuis op deze heilige plaats, gelieve u elders te haasten.
De Grote Markt is een plek om te schouwen, te proeven, te peinzen, te ondergaan, al zeker komende vanuit de Hoedemaekersstraat.
Toen er zich even nadien een school Aziaten aanbood waren de duiven op.
Maar ik heb mijn moment gehad, heel even maar was de Grote Markt helemaal alleen van mij.
Dat pakken ze mij niet meer af.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten